DIN(G?) FLOF BIPS - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roger en Ivich Rossmeisl - WaarBenJij.nu DIN(G?) FLOF BIPS - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Roger en Ivich Rossmeisl - WaarBenJij.nu

DIN(G?) FLOF BIPS

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger en Ivich

19 Juli 2015 | Griekenland, Athene

Zondag 19 juli 2015

Of het er iets mee te maken had wisten we niet, maar sinds dat we onze tickets geboekt hadden naar Athene was Griekenland niet meer van de voorpagina’s verdwenen. En omdat we met een tussenstop goedkoper uit waren, hadden we met Lufthansa onze vlucht geboekt via Frankfurt, of all places. Frankfurt, waar het hoofdkantoor van de ECB gevestigd was. Waar werd bepaald over het lot van Griekenland. Daarom stonden we vroeg in de middag onder het Euroteken met haar twaalf sterren te poseren voor een legendarische foto: DIN(G?) FLOF BIPS!

Om onze noodgedwongen tussenstop te overbruggen dronken we koffie aan de Main, waarna we een bezoek brachten aan het nabije Jüdisches Museum. Dat was gehuisvest in het voormalige woonhuis van de puissant rijke familie Rothschild. Daar troffen we een tijdelijke tentoonstelling met verrassend genoeg een moderne versie van Het laatste oordeel van Jeroen Bosch over de gehele lengte van de muur. Daarna stapten we de metro weer in op weg naar de Marbachweg 307. Een doodgewone villa in een doodgewone wijk in Frankfurt. Ware het niet dat Anne Frank op dit adres geboren was op 12 juni 1929. Aan de deurbellen te zien woonden er tegenwoordig drie families in dit huis, die allen vandaag buitenshuis leken te zijn. Dat de familie Frank niet het enige Joodse gezin aan de Marbachweg was, getuigden enkele Stolpersteine die we in het trottoir aantroffen op weg terug naar de U-Bahn.

Na deze culturele middag gingen we Zum gemalten Haus. Dit prachtige geschilderde huis in een statige wijk van Frankfurt had de allure van een klassiek Brauhaus. Er werd echter geen bier geschonken maar Apfelwein, dé lokale specialiteit van Frankfurt. Na een halve liter Apfelwein en eine 'leckere' Frankfurter Schnitzel vertrokken we weer richting de luchthaven om onze reis voort te zetten richting Athene.

Daar stond om 0:30 uur taxi Alex te wachten met een bordje ‘Ivich Hoffman’. Via een landelijke weggetje belandden we in een luxe Ibiza- villa middenin de wijnvelden nabij de airport. Onder het geluid van duizenden tjirpende krekels vielen we al snel in slaap na een lange dag.

• 22 Juli 2015 - 08:58

Mam En Roy:

In 1973 was ik in Frankfurt, mooie dynamische stad, ik filmde tussen de (beruchte Rote Armee) studentenopstand, de studenten vroegen: je bent toch niet van de politie en bij de politie vroegen ze: hoor je bij de studenten, oplossing: naar een café en van daaruit achter een pint alles gevolgd. Een mooie vakantie toegewenst, liefs, Roy.
    een mooie interessante vakantie gewenst, kus, mam.