Onze wildstand schiet omhoog! - Reisverslag uit Banff, Canada van Roger en Ivich Rossmeisl - WaarBenJij.nu Onze wildstand schiet omhoog! - Reisverslag uit Banff, Canada van Roger en Ivich Rossmeisl - WaarBenJij.nu

Onze wildstand schiet omhoog!

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger en Ivich

08 Juli 2013 | Canada, Banff

Het is een goede dag voor ramptoeristen in Banff. Voor de eerste keer op onze vakantie regent het. Daarom doen we het ’s ochtends op ons gemak in het zwembad en de sauna van ons Hotel Inns of Banff. In het centrum van Banff wachten we af tot de regen stopt en we zien onze tweede kariboe langs de weg grazen vlakbij de Bow rivier. Op een voetbalveld bij de rivier vermaken de kindjes zich met eekhoorntjes die uit je hand eten. Als het droog wordt rijden we Banff National Park weer binnen. Meteen na de afslag van de snelweg staan twee dikhoornschapen langs de weg te grazen. Later op de dag ziet Roger nog zo’n zelfde dier bij een weiland. Onze wildstand schiet vandaag ineens omhoog! We rijden verder richting het Internment Monument bij Castle Camp, waar de geïnterneerde Ukraïners uit WO I worden herdacht (waar Roger in Revelstoke ook al over had gelezen). Daarna gaat het weer regenen waardoor wandelen geen optie meer is. Dan maar de dag nuttig doorbrengen door accommodatie te regelen voor de komende dagen. Waarom zouden we niet weer eens een keer backpacken? We vinden in Banff een hostel dat precies aan deze wens voldoet, zonder dat we meteen het stempel krijgen van ‘oudere jongeren’. Het ‘Hostelling International’ (zie htttp://www.hihostels.ca) biedt eenvoudige accommodatie voor jong en oud. Morgen nemen we onze intrek in het Alpine Centre bij Lake Louis, donderdag gaan we echt ‘into the wild’ in een huisje diep in de bergen zonder water en stroom. Zo geeft deze verloren regendag toch nog een verrassende wending aan onze vakantie!

Als het dan eindelijk droog is kunnen we een trail doen die uitkomt bij de Bow rivier, waar alleen nog aangespoelde bomen en takken stille getuigen zijn van de watersnood twee weken geleden. We lopen door een naaldwoud naast het Fairmont Banff Springs Hotel, dat boven Banff uitsteekt. Na de wandeling gaan we er een kijkje nemen maar het is té megalomaan en té kitsch om er koffie te drinken. Aan het einde van de dag gaat de zon toch nog volop schijnen en besluiten we om alsnog de bergmeren te bezoeken rondom Banff. De zon kleurt het Minnewanka meer en het Two Jacks meer zó prachtig turquoise dat we pas weer laat terug zijn in het hotel. De kindjes nemen een bak yoghurt en wij eten afhaal-Japans op de hotelkamer.

Onze wildstand aangevuld:
- nog een kariboe in het centrum van Banff;
- een hert bij de kerk van Banff;
- drie dikhoornschapen in de omgeving van Banff;
- eekhoorntjes tellen we niet meer, dat is geen doen.

• 11 Juli 2013 - 21:21

Warden:

Leuk jullie verslag te lezen! Matthias is erg geinteresseerd in het dikhoorn schaap. Die kennen ze niet in Bemelen.

• 12 Juli 2013 - 10:22

Marijke:

Een echte avontuurlijke reis. We wachten natuurlijk op Rogers gevecht met een gevaarlijke bruine beer!